DIÀLEGS KĀLIDA

DIÀLEGS KĀLIDA #2: comunicar-nos en temps d’incertesa

Amb Sara García i Ferran Ramon-Cortés

En el marc de la Diada de Sant Jordi 2022, en Ferran Ramon-Cortés, reconegut expert en comunicació interpersonal i escriptor, ha escollit Kālida per presentar la reedició del seu llibre best-seller la Illa dels 5 Fars” establint un diàleg amb Sara García, psicooncóloga i coordinadora del centre Kālida Sant Pau.

El diàleg partirà de la descripció que l’any 1960 el psicòleg Marshall Rosenberg començà a fer del concepte de Comunicació no violenta (CNV) o compassiva. Una teoria que parteix de la idea que el comportament humà té la capacitat de compassió, i només respon amb violència quan no troba cap altra estratègia més efectiva. Un model que intenta oferir altres vies de comunicació, per tal de tenir més estratègies a l’hora de resoldre conflictes.

És per tots sabut que vivim temps convulsos. Les crisis i conflictes es succeeixen i solapen, deixant poc espai per a centrar-se en la capacitat que tenen les persones per ser actors transformadors. En aquest segon Diàleg Kālida, la Sara García i en Ferran Ramón-Cortés, conversaran sobre la importància que té la comunicació en moments d’incertesa.  Exposaran, en base a les seves experiències i coneixements, si creuen que és justament quan van maldades quan té més sentit la capacitat de dialogar.

Dedicat a la formació i l’entrenament de les habilitats de comunicació personal. És col·laborador acadèmic d’ESADE, professor convidat a diverses universitats i participa activament a diversos mitjans de comunicació. Ha escrit nombrosos llibres relacionats amb la comunicació entre els que destaquen l’Illa dels 5 fars, El cuaderno de bitácora, Conversaciones con Max, Virus, El premio, Escuchar con los ojos, La química de las relaciones o Cuento de invierno i és coautor dels llibres Relaciones que funcionen i Parlem?.

Sara García, coordinadora i psicooncòloga del centre Kālida Sant Pau

Llicenciada en Psicologia (UAB), Màster en Psicologia Clínica Aplicada (ISPA), Postgrau en fonaments bàsics de la Psicooncologia i aspectes Biopsicosocials del Càncer (UB), Postgrau en Teràpia Breu Estratègica (UdG), Màster en Psicooncologia (UCM), Màster Universitari en Recerca en Psicologia Aplicada a Ciències de la Salut (UAB) i amb múltiples mèrits científics en l’àmbit de la Psicooncòlogia. Ha treballat diversos anys com a piscooncòloga a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau així com a psicòloga general sanitària en diverses institucions. També ha estat professora associada de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona.[/ultimate_modal]

“Hi ha tres coses que mai no tornen enrere: La paraula pronunciada, la fletxa llançada i l’oportunitat perduda.”                                                                                                                              Proverbi xinès.

T’hi apuntes?

Divendres 22 d’abril de 2022 a les 18:00h
Acte híbrid: assistència presencial (aforament màxim de 30 persones) i retransmissió online en directe des del centre Kālida Sant Pau
Els Diàlegs Kālida son gratuïts. Durant la inscripció tindràs la possibilitat inscriure’t per participar presencialment o online. També podrás  fer un donatiu voluntari a la Fila 0. La teva aportació contribuirà a millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones amb càncer, els seus familiars i cuidadors.

Els Diàlegs Kālida en format online es retransmeten en streaming mitjançant Teams Event. Un cop t’hagis registrat, rebràs un email amb l’enllaç per a la connexió i les instruccions per poder participar activament durant l’acte.

Sobre Diàlegs Kālida

En temps complexos i incerts com els que estem vivint, és important disposar d’espais on poder aturar-se a pensar, reflexionar, aprendre o simplement escoltar. Cal posar en valor el temps per la conversa, el debat o el diàleg, lluny del soroll que provoca una societat hiperconnectada i, cada cop, més infoxicada.

Kālida volem contribuir a aturar una estona el temps, a oferir l’oportunitat de practicar virtuts com les d’estar atents, rumiar, participar, comentar o inclús, criticar. Volem fomentar el plaer per la tertúlia, facilitant moments de desconnexió de la mà de persones que, a través del diàleg, aportin idees o pensaments interessants, formes de fer diferents o, simplement, ens ajudin a comprendre millor el món que ens envolta.

Per això, ens hem animat a posar en marxa els Diàlegs Kālida. Un fòrum pensant per a que les persones assistents, tant  si conviuen amb el càncer i com no, puguin inspirar-se i sentir que són part d’un espai pensat, única i exclusivament, per gaudir i cultivar-se.

Vols tornar a veure un Diàleg Kālida?

Vols saber una mica més sobre Kālida?

Sobre Kālida

La Fundació Kālida promou un model de suport oncològic integral complementari centrat en la persona i totalment gratuït.