L’experiència dels voluntaris de Kālida: T’estem buscant!

Cada dia, des de fins i tot temps abans d’inaugurar el centre Kālida Sant Pau, tenim el privilegi de comptar amb un equip de voluntaris que ens ajuden a fer possible el programa integral d’acompanyament psicosocial que oferim a Kālida.

La feina que realitzem al Centre Kālida només és possible gràcies al suport infatigable i compromès de persones voluntàries que acullen als nostres visitants amb un somriure i la millor de les benvingudes. El seu rol és clau per a que les persones amb càncer, els familiars o cuidadors que s’apropin al nostre centre sentin valorades, ateses i escoltades. Els i les voluntàries són membres fonamentals del nostre equip de treball.

He après molt, sobretot a tenir una altra mirada vers aquesta malaltia. He desenvolupat l’empatia, la capacitat de posar-me al lloc dels que la pateixen”.

Isabel, voluntària assistencial a Kālida

D’entre les tasques que es duen a terme els voluntaris de centre, en destaquem les següents:

• Donar la benvinguda, acollir als usuaris i ser els encarregats de la gestió diària del centre perquè estiguin sempre en les millors condicions per acollir les persones que el visiten.
  • Donar suport logístic en esdeveniments com un sopar benèfic, el “Dia dels Menuts”, la Jornada de Portes obertes, etc.
  • Participar en la difusió dels serveis, programes, projectes i activitats del Centre Kālida assegurant que les Unitats d’Atenció al Càncer properes (Hospitals, CAPs …) disposen d’informació actualitzada del programa integral de suport psicosocial Kālida – fulletons, cartells… –
  • Ajudar en la recollida i registre de donacions assegurant la seva traçabilitat així com agraint als col·laboradors que s’han acostat fins al Centre Kālida a fer els seus donatius i difondre internament les contribucions rebudes.

Actualment necessitem ampliar l’equip de voluntaris. Tan pel centre com per per col·laborar amb la gestió interna de la Fundació: tasques d’administració, control de base de dades, biblioteca, finances, etc. Si no tens disponibilitat de 3 o 4 hores setmanals, també pots aplicar per ser voluntari puntual, donant suport a esdeveniments, o campanyes de captació de fons, per exemple.

Descobreix les opcions en aquest enllaç i si et poden encaixar, posa’t en contacte amb nosaltres tal i com s’indica en cadascuna de les ofertes. Ens adreçarem a tu per convocar-te a una sessió informativa.

Als Centres Kālida no tractem pacients, sinó que acollim, acompanyem i donem suport a les persones. Els valors de tots els seus equips de professionals i/o voluntaris s’han de basar en el respecte, l’acompanyament, la compassió, l’acollida, l’escolta, l’empatia, la proximitat, l’ajuda i la comprensió.

M’aporta molt ser voluntaria a Kālida: veig altres realitats i veig la vida des d’altres punts de vista”

Anna, voluntària assistencial i d’administració a Kālida

Moltes gràcies a tots i cada cada un dels voluntaris per la seva confiança i compromís!

A aquest vídeo podràs descobrir el punt de vista de la Isabel i l’Anna, voluntàries des de l’any 2019: què fan durant el seu dia a dia al centre com a voluntàries assistencials i què els aporta Kālida a la seva vida personal.

Si tens interès en fer voluntariat a Kālida, entra aquí i completa les teves dades.