Benedetta Tagliabue s’incorpora al Patronat de Kālida

Més de 700 persones reben atenció pràctica, social i emocional, un mes després de la inauguració de Kālida Sant Pau

Barcelona, 26 de juny 2019.- Obrir cada dia el centre Kālida Sant Pau té un cost de 2.000 €. Es va inaugurar fa una mica més de quatre setmanes i en ell les persones amb càncer, també els seus familiars i cuidadors, hi troben un equip professional especialitzat en suport psicosocial integral -psicooncòlogs, infermers, treballadors socials i terapeutes- que desenvolupa un programa assistencial basat en evidència empírica i que complementa els tractaments mèdics hospitalaris.

Situat al costat del Servei d’Oncologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, pertany a la xarxa internacional de l’organització escocesa Maggie’s, els centres de la qual disposen de personal altament qualificat i estan construïts dins dels recintes d’hospitals públics per arquitectes de reconegut prestigi.

És precisament en aquest últim punt en el qual la incorporació de l’arquitecta Benedetta Tagliabue al Patronat és significativa: “Els patrons de Kālida són persones voluntàries compromeses amb la missió de l’organització. Entre altres, contribueixen a promocionar l’entitat i vetllen perquè es compleixin els seus objectius. Mentre treballem en l’ampliació del programa assistencial, afegint noves activitats com les sessions d’Artteràpia o el Taller “Posa’t en la teva pell”, per a la cura dermatològica durant el tractament oncològic, el Patronat ja comença a projectar la seva futura expansió de centres. Comptar amb el suport de Benedetta serà fonamental per a fixar els criteris i directrius arquitectòniques de la Fundació Kālida, així com la selecció i aproximació d’arquitectes rellevants”, comenta Germán Castejón, president de la Fundació.

Una cadena de compromís i generositat

Benedetta Tagliabue, autora del projecte Kālida Sant Pau dissenyat desinteressadament, és directora de l’estudi internacional Miralles Tagliabue EMBT amb seu a Barcelona, Xangai i Paris, fundat en 1994 amb el seu marit Enric Miralles, qui va morir de càncer en 2000. Guardonada recentment amb la Creu de Sant Jordi 2019, té també el Premi RIBA Stirling 2005 i els Nacional d’Arquitectura d’Espanya 2006, i de Catalunya 2002, entre altres. “Kālida m’encanta perquè parteix d’un centre petit, però és un projecte grandiós. Em sento molt honorada de formar part del seu patronat que comparteixo amb professionals de talent en àmbits que desconec i dels quals puc aprendre molt. Espero aportar consells sobre arquitectura i paisatgisme, també sobre llocs on el projecte pot créixer”, comenta l’arquitecta. “El seu compromís amb nosaltres ha estat des de l’origen entusiasta i generós. Fonamental, a l’hora de convèncer a la també arquitecta Patricia Urquiola perquè s’involucrés en el disseny interior de l’edifici”, explica Joan Reventós, director de la Fundació. Gràcies a elles, han cedit els seus productes empreses com American Harwood Export Council, Bulthaup, Roca, Listone Giordano, Kettal, Mutina, Andreu World, Viccarbe, Flos, Moroso, Gan, Capellini, Bover Barcelona Lights, Marset, Santa&Cole, , Teixidors, Kvadrat, Point, Airlan o Cementos Molins, entre altres.

“El cost total del centre Kālida ha estat d’1.759.000 € IVA inclòs. La visió del Patronat és iniciar el desplegament a Catalunya per a generar sinergies entre centres. En el futur, Kālida espera expandir les seves activitats en la resta del país, encara que no es tanca a possibles oportunitats que puguin sorgir en el camí”, comenta Reventós.

Presidit per Germán Castejón -consultor d’empreses en qüestions relacionades amb estratègia, finances i govern corporatiu-, formen part del Patronat l’advocat Miquel Roca Junyent com a secretari, José Luis Rubiralta en representació de la Fundació Nous Cims, com a tresorer, els doctors Agustí Barnadas i Josep Tabernero, director del servei d’oncologia de l’Hospital de Sant Pau i cap del Servei d’Oncologia Mèdica de l’Hospital La Vall d’Hebron respectivament, Jordi Bachs en representació de la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de la qual és gerent i Laura Lee, Chief Executive Officer Maggie’s: “la presència d’aquestes persones és una mostra que l’aposta per aquest model és ferm i que respon a una visió a llarg termini: desenvolupar una xarxa de centres Kālida al costat dels principals hospitals públics de tractament del càncer del país”, conclou Reventós.

En aquestes quatre setmanes de marxa, el 53% de les persones que han visitat el Centre no havien rebut anteriorment cap suport pràctic, emocional o social relacionat amb el càncer.

Més informació: www.fundaciokalida.org

Sobre:

Fundació Kālida, constituïda a finals del 2015 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se és Kālida Sant Pau.

Contacte amb premsa
María Pía Rodríguez del Pozo
Responsable de Captació de Fons i Comunicació
Tel.935 565 731