El primer centre Kālida obre les seves portes

S’inaugura Kālida Sant Pau, un projecte innovador per a millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer

• Kālida Sant Pau neix a Barcelona amb la finalitat d’acompanyar les persones amb càncer, als seus cuidadors i familiars, en les diferents fases del procés oncològic i fer-ho en un entorn arquitectònic dissenyat especialment per a aquest fi.
  • El seu equip de professionals desenvolupa un programa assistencial, basat en evidència empírica, que complementa els tractaments mèdics dispensats als hospitals.
  • Els serveis de Kālida són gratuïts, no necessiten derivació mèdica i pot beneficiar-se’n qualsevol persona, independentment de l’hospital en què estigui rebent el tractament.

Barcelona, 9 de maig de 2019.-  Amb la inauguració de Kālida Sant Pau es posa en marxa el primer Centre Kālida a l’Estat. Un projecte pioner que neix amb la finalitat de millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones amb càncer, dels seus cuidadors i dels seus familiars.

Situat a pocs metres del Servei d’Oncologia de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona, Kālida es fonamenta en l’aplicació d’un programa integral de suport que complementa els tractaments mèdics hospitalaris i en un disseny arquitectònic creat per oferir a les persones una atmosfera acollidora i relaxada.

Professionals especialitzats en suport oncològic -psicooncòlegs, infermers, treballadors socials i terapeutes- integren l’equip que proporciona suport emocional, pràctic i social, gratuït i obert a qualsevol persona amb càncer i al seu entorn més proper. Un programa únic, basat en l’experiència de l’organització Maggie ‘s, i reconegut per la seva evidència de millora del benestar físic i emocional.

Impulsat per la Fundació privada Nous Cims* i la Fundació privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau*, amb la col·laboració de la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau*, els Centres Kālida formen part de la xarxa internacional de Maggie’s, de la qual rep recolzament i col·laboració, en la tasca i serveis de la qual s’ha inspirat per adaptar de manera local el projecte.

Igual que la resta de centres de l’organització nascuda a Escòcia, sempre dissenyats per reconeguts arquitectes per oferir els serveis amb la major eficiència, era imprescindible disposar d’un edifici especialment dissenyat per a aquest fi. A Barcelona ha estat l’arquitecta Benedetta Tagliabue, de l’estudi Miralles Tagliabue EMBT, qui s’ha involucrat desinteressadament i realitzat el disseny arquitectònic del primer Centre Kālida, un edifici protector, amable i sense referències a un centre hospitalari o de salut. El disseny interior, per la seva banda, el signa la reconeguda arquitecta Patricia Urquiola qui, al seu torn, amb el seu equip de Studio Urquiola, ha contribuït que el projecte rebi donacions en espècies de prestigioses marques de mobiliari, il·luminació o rajoles, entre d’altres.

Per a més informació, descarrega el següents documents:
Nota de Premsa
Dossier de Premsa

Sobre:

Fundació Kālida, constituïda a finals del 2015 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se és Kālida Sant Pau.

* La Fundació privada de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, en compliment dels seus fins fundacionals a través del seu programa d’Acció Social i Investigació, porta a terme una important activitat benèfic-assistencial i, a més, s’ocupa de mantenir i millorar les instal·lacions hospitalàries i el seu patrimoni, especialment el Recinte Modernista, declarat patrimoni mundial per la UNESCO.

* Nous Cims dóna suport, desenvolupa i crea projectes socials innovadors, transformadors i sostenibles. El seu equip de professionals qualificats i compromesos, identifica i impulsa iniciatives d’alt impacte en la vida de les persones i genera projectes propis des de l’any 2013. L’activitat de la fundació es basa en tres línies d’actuació: la generació d’oportunitats formatives i la millora de l’ocupabilitat de joves en situació de vulnerabilitat social i econòmica; la promoció del benestar emocional i la millora de la qualitat de vida i acompanyament de persones joves i adultes en situació de patiment psicològic i / o procés oncològic; i la creació de dinàmiques transformadores dirigides als sectors socials més vulnerables -dones i joves- en països en desenvolupament.

* Fundació Gestió Hospital de la Santa Creu i Sant Pau és una institució centenària de serveis de salut de la ciutat de Barcelona i un referent a Catalunya en assistència, docència i investigació. L’Hospital es centra en les persones i està obert al seu entorn sanitari i la societat més propera, però també és un referent com a centre d’atenció especialitzada terciària i d’alta complexitat en els àmbits nacional i internacional.

* Maggie’s és una organització escocesa, constituïda el 1996, pionera en l’assistència psicosocial integral a persones amb càncer. Els seus centres, construïts per reconeguts arquitectes en el recinte d’hospitals públics, disposen de personal qualificat que ofereix un programa troncal amb evidència demostrada per complementar el tractament mèdic.

Contacte amb premsa
María Pía Rodríguez del Pozo
Responsable de Captació de Fons i Comunicació
Tel.935 565 731