On cada dia és jornada de portes obertes.

Els Centres Kālida són espais protectors on es desplega un model de suport emocional, pràctic i social basat en la evidència empírica i que es fonamenta en 3 grans pilars:

• La ubicació i configuració de l’espai: basat en el concepte d’arquitectura per a tenir cura, els nostres centres s’han d’ubicar sempre al costat, alhora que separats, dels hospitals públics de referència en tractaments oncològics per tal de facilitar al màxim la seva accessibilitat així com contribuir a generar benestar pel simple fet d’entrar-hi.
  • Atenció a les necessitats individuals, fomentant l’ajuda en grup: els equips de professionals dels centres acompanyen a les persones que ens visiten, escoltant les seves necessitats per orientar-les en les diferents elements del programa assistencial que tenen al seu abast. Un gran part de les activitats, ja siguin en forma de cursos, tallers o sessions, es realitzen en grup donat que la evidència demostra que constitueixen un espai privilegiat per retrobar-nos amb nosaltres mateixos; per ajudar i ser ajudats.
  • Gratuït i sense cita prèvia: el tercer pilar, i segurament una de les claus del model, és el programa Apropa’t. Pretén flexibilitzar al màxim l’ús de l’espai, eliminant qualsevol barrera d’accés que dificulti l’apropiació del centre per part d’aquells qui poden necessitar el suport que proporcionem.

En la pràctica, el programa Apropa’t dels Centres Kālida es tradueix en:

• Que no tenen una recepció que gestiona el flux de visitants. En entrar, les persones que els visitin es trobaran amb la cuina i la taula del menjador, el cor de l’espai.
  • Donar una càlida benvinguda a tothom que ens visiti l’espai gràcies al suport de les persones voluntàries, comprometent-nos a que en la primera vista es garanteixi una primera conversa amb algun dels nostres membres de l’equip professional.
  • Que no faci falta que ens truquis o ens enviïs un email per poder accedir al Centre.

A partir del proper 13 de maig de 2019, el nostre primer centre Kālida, al costat de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, estarà obert per aquells que ho necessitin. Apropa’t a conèixer l’espai i descobreix què podem fer per a tu o per aquells que t’estimes.

Per localitzar-nos, descarrega el mapa d’accés a Kālida Sant Pau o clica sobre el plànol en línia sota aquestes línies

On puc demanar més informació? Si encara no t’has decidit a apropar-te fins a Kālida Sant Pau, pots sol·licitar més informació trucant-nos al 935 537 930 o enviar un correu electrònic a kalida.santpau@www.fundaciokalida.org.

Totes les activitats de la Fundació Kālida són gratuïtes i obertes a qualsevol persona amb càncer, familiars i/o cuidadors que la necessitin. Per poder mantenir aquest model assistencial necessitem el teu suport. Descobreix aquí com pots col·laborar amb Kālida i millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que conviuen amb processos oncològics.

apoyo práctico, cáncer, càncer de sang, cáncer de sangre, Fundación Kalida, hematologia, informació càncer, información cáncer, Kalida Sant Pau, nutrició, nutrición, suport pràctic