Tots els divendres, a Kālida Sant Pau, “Sessions de Ioga Oncològic”

• Kālida Sant Pau ha posat en marxa la seva activitat de ioga oberta a qualsevol persona que estigui en tractament oncològic i vulgui alleujar els seus símptomes.
  • Les sessions, que són gratuïtes, les imparteix la professora Adriana Jarrín qui, després de patir un càncer, va comprovar com el ioga ajuda a millorar la qualitat de vida.
  • Incrementar el descans nocturn i l’energia o alleugerir el dolor, l’ansietat i l’estrès, són alguns dels seus beneficis.

Barcelona, ​​maig 2018.- Encara que les dades incideixen en l’increment sostingut dels casos de càncer, és important ressaltar que, paral·lelament, augmenten els coneixements per millorar la qualitat de vida de les persones que ho pateixen. Així una dieta equilibrada, suport emocional, control de l’estrès i la pràctica de l’exercici adequat, són un suport fonamental.

El centre Kālida Sant Pau, com a part de la seva activitat d’acompanyament a les persones que viuen un procés oncològic, ha posat en marxa sessions de ioga gratuïtes per a les persones que estan en tractament a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. A mitjans del mes de juliol, quan el centre ocupi el seu edifici definitiu, les sessions estaran obertes persones que segueixin tractament en qualsevol hospital, prèvia avaluació dels professionals assistencials de Kālida.

Els assistents podran conèixer i practicar exercicis adaptats a la seva situació, postures que estimulen el sistema nerviós i que afavoreixen la flexibilitat dels músculs o l’enfortiment del sistema cardiovascular. Per la seva banda, la respiració i meditació faran que augmenti el subministrament d’oxigen a la sang i que cos i ment es relaxin.

Imparteix les classes Adriana Jarrín, professora de ioga que va patir un càncer i va trobar en aquesta pràctica l’alleujament físic i la força emocional per seguir endavant. Al costat del seguiment d’uns hàbits saludables, el Ioga Oncològic ofereix una sèrie de beneficis sobre la salut.

Beneficis físics, mentals i emocionals del ioga

En fer moviments simètrics, s’estableix un equilibri entre els músculs i teixits afectats per la cirurgia / tractament i els que estan sans, el que facilita la relaxació de les zones afectades.

D’altra banda, la fluïdesa de moviments descomprimeix les articulacions i permet alliberar les toxines acumulades a conseqüència del tractament.

A més:

• Els exercicis de respiració alleugereixen els dolors ocasionals deguts a la cirurgia o al tractament.
  • La meditació i la respiració oxigenen els teixits i els òrgans i relaxen el sistema nerviós.
  • Regula la gana i contraresta les alteracions del sistema digestiu.
  • Redueix l’insomni i enforteix el sistema immunològic.
  • Reforça l’autoestima. Atenua l’estrès i la depressió … Augmenta la vitalitat i l’estat d’ànim.
  • Afavoreix la concentració i contribueix a la gestió d’emocions negatives.
  • Promou la creació de xarxes de suport: es proposen exercicis en parella i grupals per generar relacions d’empatia i suport.

Cal practicar-lo amb professionals

El ioga harmonitza el cos i la ment i aconsegueix millorar l’estat físic general. Però no totes les seves postures i respiracions són beneficioses, sempre dependrà del tipus de càncer. Tot i que implica activitat física, encara que sigui de baixa intensitat, s’ha de comptar amb el permís del metge i practicar-sempre amb professionals que triaran les postures més adequades per a cada cas.

Les sessions es realitzen tots divendres de 8.30 a 9.45 hores al Pavelló Santa Victòria (nº 24), a l’Escola de Patologia del Llenguatge, dins Recinte Modernista de l’Hospital de Sant Pau.

Sobre Kālida:

Fundació Kālida, constituïda el 2016 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional forma part. El primer centre a inaugurar-serà Kālida Sant Pau, que obrirà les portes a principis de 2019 al recinte de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Contacte amb premsa
María Pía Rodríguez del Pozo