Suport social

El càncer és una de les malalties amb més impacte en la situació social de les persones. Té conseqüències tant sobre el pacient com en el seu entorn immediat. Arran de la diagnosi i el posterior tractament, és molt habitual que les persones afectades i / o les cuidadors / es principals necessitin llargues baixes laborals o aturar la seva activitat professional si treballen per compte propi. Una de les conseqüències més habituals és que els ingressos es vegin substancialment minvats, i que sorgeixin dificultats en el conjunt de la unitat familiar. Per això, rebre orientació i conèixer els recursos socials disponibles resulta de molta utilitat.

A Kālida  considerem que és fonamental acompanyar les persones amb càncer en la seva dimensió social perquè puguin adaptar-se el més ràpidament possible a la seva nova situació.

“Si pogués definir els tallers de suport social de Kālida  diria que són bàsics i imprescindibles. No et pots fer a la idea de com una llarga baixa laboral per una malaltia pot arribar a impactar a la teva vida fins que no t’hi trobes.”

Betty ha participat, entre d’altres activitats de Kālida, als tallers de suport social “Estic de Baixa” i de “Recursos Socials davant la Crisi”.

Betty

47 anys càncer de mama

Què t’oferim

Els i les professionals Assessores en Serveis i Prestacions Socials dels Centres Kālida acompanyen als visitants per a que puguin abordar qualsevol aspecte relacionat amb la seva situació social i buscar solucions que s’adaptin a les seves necessitats.

Per tenir més informació i detalls sobre les nostres activitats de Suport Social, Apropa’t al nostre primer centre al costat de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona.

Assessorament i orientació individual i familiar

Assessorament, orientació, informació i, si escau, derivació per a que les persones que ens visitin puguin accedir a les prestacions i serveis socials, tant públics com privats, més apropiats en cada cas.

Tallers o sessions monogràfiques

Centrats en les necessitats socioeconòmiques més específiques de les persones que ens visitin. Els tallers i/o sessions al teu abast son els següents:

• “Estic de baixa mèdica?” Després del diagnòstic de càncer has hagut d’interrompre la teva activitat laboral / professional? Tens dubtes sobre como afrontar el tribunal mèdic de l’ICAMSi no coneixes amb detall quins són els teus drets sociolaborals, t’animem a assistir a aquest taller on podràs conèixer les opcions legals que estan al teu abast capacitant-te per a la presa de decisions que més et convinguin en qualsevol moment de la teva baixa mèdica. Activitat grupal de 2h de durada.
  • “Què puc necessitar?” Necessito ajuda a casa! Hi ha algun servei gratuït?On puc trobar un voluntari/a que m’acompanyi a l’hospital? I aconseguir una perruca? A quins ajuts o prestacions socials tinc dret?; Com puc obtenir material sanitari o ajudes per al pagament de la medicació? Què és i com puc registrar el meu testament vital ? Taller que es convoca mensualment i que s’estructura en dues sessions específiques i independents que tracten les principals temàtiques que les persones que ens visiten més ens consulten. Sessions de 2h de durada.
    1. “Reorganització familiar”: sessió que brinda idees per adaptar-se a la nova situació i poder redistribuir els rols a la llar;
    2. “Canvis econòmics”: centrada en l’ajust provocat per la disminució d’ingressos i l’increment de despeses derivades del procés oncològic;
Acompanyament comunitari i socialització

Es tracta d’activitats pensades per a les persones amb càncer i cuidadors principals que necessitin restablir les seves xarxes socials i mitigar l’aïllament que sol provocar el procés oncològic: des de jardineria social i terapèutica, iniciatives puntuals informatives (xerrades, col·loquis …) relacionades amb el càncer en les quals participen professionals externs, fins a activitats fora del centre en què es fomenta un estil de vida actiu.