Suport social

El càncer és una de les patologies que té més impacte en la situació social de les persones afectades, i de retruc se’n ressent el seu entorn més immediat. Arrel del diagnòstic i el posterior tractament, és molt habitual que les persones i/o les cuidadores principals necessitin de llargues baixes laborals o aturar la seva activitat professional si són persones que treballen per compte propi. Una de les conseqüències més habituals és que les famílies vegin substancialment minvats els seus ingressos.

Kālida considera que és fonamental acompanyar a les persones amb càncer en la seva dimensió social per a que puguin adaptar-se el més ràpidament a la seva nova situació.

Serveis

Els i les professionals Assessores en Serveis i Prestacions Socials dels Centres Kālida acompanyen als visitants per a que puguin abordar qualsevol aspecte relacionat amb la seva situació social i buscar solucions que s’adaptin a les seves necessitats.

Per tenir més informació i detalls sobre les nostres activitats de Suport Social, Apropa’t al nostre primer centre al costat de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona.

Assessorament i orientació

Assessorament, orientació, informació i, si escau, derivació per a que les persones que ens visitin puguin accedir a les prestacions i serveis socials, tant públics com privats, més apropiats en cada cas.

Acompanyament comunitari

Destinat als visitants que necessitin restablir les xarxes socials i millorar el seu benestar i qualitat de vida.

Tallers i activitats de socialització

Pensades principalment a les persones amb càncer així com les cuidadores principals: des de la jardineria terapèutica fins a activitats fora del Centre o iniciatives puntuals en que es fomenti un estil de vida actiu.

Tallers o sessions monogràfiques

Centrats en les necessitats socioeconòmiques més específiques de les persones que ens visitin. Els tallers i/o sessions al teu abast son els següents:

• “Estic de baixa mèdica?” Després del diagnòstic de càncer has hagut d’interrompre la teva activitat laboral / professional? Tens dubtes sobre como afrontar el tribunal mèdic de l’ICAMSi no coneixes amb detall quins són els teus drets sociolaborals, t’animem a assistir a aquest taller on podràs conèixer les opcions legals que estan al teu abast capacitant-te per a la presa de decisions que més et convinguin en qualsevol moment de la teva baixa mèdica. Activitat grupal de 2h de durada.
  • “Què puc necessitar?” Necessito ajuda a casa! Hi ha algun servei gratuït?On puc trobar un voluntari/a que m’acompanyi a l’hospital? I aconseguir una perruca? A quins ajuts o prestacions socials tinc dret?; Com puc obtenir material sanitari o ajudes per al pagament de la medicació? Què és i com puc registrar el meu testament vital ? Taller que es convoca mensualment i que s’estructura en tres sessions específiques i independents que tracten les principals temàtiques que les persones que ens visiten més ens consulten. Sessions de 2h de durada.
    1. “Reorganització familiar”: sessió que brinda idees per adaptar-se a la nova situació i poder redistribuir els rols a la llar;
    2. “Canvis econòmics”: centrada en l’ajust provocat per la disminució d’ingressos i l’increment de despeses derivades del procés oncològic;
    3. “Tràmits administratius”: orienta respecte a les gestions administratives que s’han d’abordar tant durant el tractament com a la seva finalització.