Quartet de músics del prestigiós

Balthasar Neumann Ensemble
en concert a Kālida Sant Pau

PROGRAMA:

Ludwig van Beethoven (25 min)
Quartet de corda en sol major, op. 18, núm. 2
  Allegro
  Adagio cantabile
  Scherzo. Allegro
  Allegro molto quasi presto
Franz Schubert (15 min)
Quartet de corda núm. 14 en re menor, D. 810 “La mort i la donzella”
  Allegro

Organitza

L’Ensemble Balthasar Neumann i el Palau de la Música han escollit la Fundació Kālida per a realitzar-hi dos concerts de caràcter social. Forma part de la missió d’aquesta formació musical incloure aquest tipus d’esdeveniments entre la seva activitat habitual.

Sobre Balthasar Neumann Ensemble

Balthasar Neumann (1687-1753) va ser un memorable arquitecte del Barroc i va representar també una innovadora creativitat i una mirada global. En tant que arquitecte, va ser un pioner al combinar per primera vegada l’arquitectura, la pintura, les escultures i els jardins. Aquest ideal –una estreta interacció de les arts– és compartit pel Balthasar-NeumannEnsemble (BNE) i el seu director artístic, Thomas Hengelbrock.

L’any 1995 Thomas Hengelbrock havia aplegat un grup d’instrumentistes internacionals excel·lents per formar una orquestra que –amb “voluntat d’estil propi i expressió apassionada”– esdevingué una de les millors agrupacions sonores del seu gènere, amb el propòsit d’oferir interpretacions d’obres del primer Barroc fins a la modernitat sobre una base històricament documentada, amb instruments autèntics i adequats als contextos històrics.

El Balthasar Neumann Ensemble actua a les sales de concert de més renom d’Europa, com la Konzerthaus de Dortmund, el Théâtre des Champs-Elysées de París o el Palau de la Música Catalana de Barcelona.

A més d’un premi Gramophone, el Balthasar Neumann Ensemble ha rebut diversos premis ECHO-Klassik i el Kulturpreis Baden-Württemberg.

Thomas Hengelbrock i els seus conjunts també transmeten el seu entusiasme per la música a les generacions més joves: a més de les nombroses activitats d’educació musical al voltant dels seus concerts i el programa de beques de dos anys de l’Acadèmia Balthasar Neumann, els joves músics cubans a particular reben suport en projectes conjunts en el marc de la “Cuban-European Youth Academy” (CuE).

Sobre el Palau de la Música Catalana

La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana és l’entitat privada que gestiona l’activitat del Palau de la Música Catalana i el cors de l’Orfeó Català. És una entitat oberta, dinàmica i plural, amb un sòlid arrelament al país i amb el propòsit de millorar la societat a través de l’excel·lència artística de la programació musical, la pràctica del cant coral i la divulgació del patrimoni, tot transmetent valors universals i enfortint la cultura catalana.

La missió de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana és promoure la música, amb una especial atenció al cant coral, el coneixement i la difusió del patrimoni cultural, i col·laborar en la consolidació de la cohesió social.

S’estableix així una simbiosi entre el Palau de la Música Catalana i l’Orfeó Català que dóna singularitat a la institució.

Una entitat oberta, dinàmica i plural, que per mitjà de la seva activitat, concerts, i cors promou la pràctica i la formació musical, el coneixement del patrimoni i la difusió de la cultura entre un públic divers, reflex de la societat catalana.

El Palau de la Música Catalana i l’Orfeó Català, doncs, es troben en un moment històric caracteritzat per la recuperació dels valors fundacionals de l’Orfeó Català com a eix principal del posicionament estratègic d’aquesta Fundació. Excel·lència, participació, compromís social, catalanitat i innovació són aquests valors, els mateixos que van fer néixer el 1891 l’Orfeó Català, i que el 1905 van moure’l a construir el Palau i que ara impulsen l’Entitat.

CONTACTA AMB NOSALTRES

Som aquí per acompanyar-te, tant si t’han diagnosticat un càncer, si estàs esperant resultats, has patit una recaiguda, estàs en tractament o ets familiar d’una persona amb càncer.

Apropa’t a Kālida Sant Pau

Truca’ns al 930 502 323