La sentida carta del Dr. Agustí Barnadas*

“Una primavera extranya”: la carta que el Dr. Agustí Barnadas* dedica a totes les persones que formem Kālida.

“Miro des del vidre del balcó de casa, el carrer està buit, de tant en tant passa alguna persona sola capficada. El dia es gris amb el cel tapat, a l’exterior un gran silenci com a proba del confinament necessari per alentir la progressió de la infecció. Sabent que en alguns llocs moltes persones s’exposen a un alt risc d’emmalaltir per tenir cura de pacients que lluiten entre la vida i la mort per aquesta infecció que no entén de fronteres, llengua, pensaments o diners.

El confinament de ben segur ens ajuda a teixir i també refer les nostres relacions familiars, a identificar el que es realment important de la nostra vida del que es sobrer i tot plegat ens farà créixer i en sortirem mes reforçats.

Per les persones que passeu o heu passat una malaltia cancerosa , de ben segur que aquesta situació us trasbalsa, però justament el mantenir les mesures de confinament i de neteja son les millors estratègies per no caure malalt. Els que esteu en tractament amb quimioteràpia o immunoteràpia nosaltres ens cuidarem de fer-ho fàcil i de recomanar el que sigui convenient segons cada situació. Cal aprofitar l’escalf del vostre nucli familiar mes proper. Des de la Fundació Kàlida volem trametre-us el missatge que malgrat una certa distancia volem estar al vostre costat; aprofitant diferents recursos us volem continuar acompanyant en el vostre procés. Ens sentim compromesos en no deixar-vos.

Tot i l’aparent arrancada trista de la primavera, amb dies freds, plujosos o amb neu, ningú dubta de que d’ací a poc arribaran les orenetes i ompliran de soroll el cel dels nostres pobles i ciutats i seran el preludi de que ens recuperarem, de que vindran temps molt millors. Quan el confinament s’acabi envairem carrers i places per tornar-nos a retrobar i abraçar per continuar caminant amb mes força i saviesa.

De moment ací ens teniu, aprofiteu-vos!

Una forta abraçada, de moment, virtual, donades les circumstancies!!”

Dr. Agusti Barnadas
*Cap d’Oncologia Mèdica a l’Hospital de Sant Pau.
Patró de la Fundació Kālida.