CENTRES KĀLIDA

Coneix els Centres Kàlida i Kàlida Sant Pau, on t’orientem i acompanyem durant el teu procés amb el càncer.
Quan una persona és diagnosticada de càncer, sovint el món s’enfonsa als seus peus
. A la incertesa del que passarà en un futur, pot unir-se un sentiment de fragilitat, d’angoixa i temor davant la nova situació.

Tot d’una comença una nova etapa amb visites i proves per enfocar el tractament, i cal tenir confiança en l’equip assistencial, disposar de tota la informació possible i comprendre les decisions que afecten les persones i el seu entorn immediat. Però tot i el suport dels professionals sanitaris, es necessita temps per assimilar tot el que està passant.

És aquí on els centres Kàlida apareixen. Espais protectors que tenen la missió de transformar situacions d’angoixa en processos de creixent confiança i seguretat; així com establir una ruptura amb l’atenció sanitària oncològica institucionalitzada.

Basats en el model i el briefing arquitectònic i de paisatgisme de l’organització escocesa Maggie’s, els edificis que Kalida vagi desenvolupant en el futur s’adaptaran a la realitat social, cultural i econòmica del país, així com al context local en que s’erigeixin.

Tots els Centres Maggie ‘s han estat dissenyats per reconeguts arquitectes, entre els quals destaquen Frank Gehry, Norman Foster, Zaha Hadid, Snøhetta

Kalida Sant Pau neix amb la voluntat d’acompanyar, fins i tot d’acariciar, oferint espais per parlar, per relaxar-se, per aprendre, per a acte controlar-se, per fugir una estona, si cal, per a rebre una alenada d’aire fresc, una mica allunyat de l’entorn de la bata blanca.

Dr. Agustí Barnadas. Director Servei Oncològica Mèdica.
Hospital de Sant Pau. Patró de la Fundació Kalida.

Centres Kālida

Al Centre Kālida Sant Pau, no ets un pacient. Ets una persona

Situat al recinte històric de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, es tracta d’un pavelló jardí projectat per l’arquitecta Benedetta Tagliabue i amb interiorisme de Patricia Urquiola. Un espai pensat per a generar benestar i acompanyar a les persones que el visitin.

Part de la xarxa Internacional Maggie’s

Tots els centres que la Fundació Kālida creï ara i en el futur formaran part de la xarxa internacional de centres Maggie’s. Aquesta organització escocesa va obrir el seu primer centre a Edimburg l’any 1996 al costat del West General Hospital, i actualment compta amb més de 20 centres, principalment al Regne Unit, però també a Hong Kong (Xina) i Tòquio (Japó). En els propers anys està previst el desenvolupament de nous projectes tant a Europa continental així com en altres indrets del món.

Pots conèixer els centres de la xarxa Maggie’s navegant aquí.

Localitza’ns

Recinte històric de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau