De professional de la salut a pacient oncològic

El passat divendres 4 de febrer, Dia Mundial Contra el Càncer, diversos mitjans de comunicació es van fer ressò del que suposa conviure amb un càncer. A través de testimonis de persones que han estat diagnosticades, van reflectir l’impacte d’un procés oncològic i la importància d’haver rebut l’acompanyament de Kālida.

TV3, La Vanguardia i Cadena Ser van entrevistar a professionals de la salut que han estat diagnosticats de càncer i han passat a ser pacients.

De professional en el tractament del càncer, a pacient

TV3 ha fet un reportatge explicant la història de la Sílvia Bagué, metge d’anatomia patològica de l’Hospital de Sant Pau. Ella treballava molt a prop del càncer, es dedicava a realitzar diagnòstics de tumors. Fa un any i mig li van diagnosticar un càncer de colon i es va convertir en pacient del seu company de feina David Páez, oncòleg responsable de tumors digestius de l’Hospital Sant Pau.

La Sílvia ha rebut l’acompanyament de Kālida durant tot el procés i li ha ajudat a sentir-se millor:

“Tot i que al final serà el mateix perquè no podràs fer gaire cosa per canviar l’evolució de la malaltia, la manera de viure-la és molt diferent. No només tu, també la gent que està al teu voltant.”

Mira la història de la Sílvia

Quan el pacient és el cirurgià

El diari La Vanguardia ha comptat amb el testimoni d’en Francisco Ochoa, cirurgià de l’Hospital del Mar, al que van diagnosticar un sarcoma.

Com a metge, considera que la vivència del càncer té un plus de duresa a nivell psicològic. “Jo controlo molt millor la part física, però per a mi la part psicològica era molt pitjor perquè sabia què em podia passar. Pel cap em rondaven una pila de coses, em podia imaginar cent escenaris…”

Llegeix la història d’en Francisco

D’infermera oncològica a pacient

En el programa “El Balcó” de la Cadena Ser han xerrat amb la Cristina Burrel, infermera i gestora de casos oncològics a Sant Pau. Va passar de tractar diàriament amb pacients malalts de càncer de pulmó, a ser diagnosticada d’un càncer de mama.

El diagnòstic va ser un cop molt dur per a ella i va sol·licitar suport psicològic. Kālida l’ha acompanyat en el seu procés oncològic i li ha estat molt útil:

“El suport psicològic que em van oferir a la Fundació Kālida ha millorat el temps que he estat amb el tractament. A Kālida pots participar en un gran ventall d’activitats orientades a augmentar el benestar. A lidiar amb l’estrès, a viure més el dia a dia, a trobar punts de calma i guanyar confiança.”

Escolta la història de la Cristina

Acompanyament emocional per a malalts de càncer i els seus familiars

Ajuda’ns a difondre aquests reportatges perquè més persones coneguin el suport integral que ofereix la Fundació Kālida, i puguin viure bé malgrat conviure amb el càncer.

Si ets periodista, pots escriure’ns a: hola@fundaciokalida.org