Els equips de Kālida i Maggie’s configuren un mapa emocional per tal de destacar la importància del “suport integral” a les persones amb càncer

• L’acció és una iniciativa de l’entitat escocesa Maggie’s, de la qual Kālida forma part de la seva xarxa internacional de centres, i a la que s’uneix per donar visibilitat a la necessitat del suport global (emocional, pràctic i social) que necessiten les persones que passen per un procés oncològic.
  • Els hashtags #worldcancerday i #maggiesworks, així com #DíaMundialContraElCáncer i #KalidaFunciona, ajudaran a difondre l’activitat en XXSS.
  • D’altra banda, Kālida Sant Pau, primer centre en funcionament de la Fundació Kālida, aprofita aquesta data per oferir dades sobre la seva tasca a l’últim any i sobre el nivell de satisfacció de les persones que participen en les seves activitats.

Barcelona, 1 de febrero de 2019.- L’ambient a Kālida és animat. Pocs mesos abans d’inaugurar el seu propi centre, al costat del Servei d’Oncologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona, les dades d’aquest any permeten ser optimistes i afrontar amb il·lusió el 2019:

• A 2018 Kālida ha realitzat 657 sessions de suport grupal i/o individual a persones amb càncer o als seus cuidadors principals.
  • Això es tradueix en 546 hores de suport emocional, pràctic i social.
  • Més de 1900 persones han assistit a les seves sessions de suport individuals i/o de grup.
  • El 99% de les persones que han participat recomanarien les activitats a altres persones a la mateixa situació.
  • La paraula més utilitzada per qualificar la tasca de Kālida és “positiva”.

Paraules que expressen emocions

Amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, l’equip de Kālida se suma a la iniciativa de l’entitat escocesa Maggie’s, xarxa de centres internacional a la qual pertany, amb l’elaboració de cartells en els quals Patrons, treballadors/es, així com persones amb càncer i els seus cuidadors que s’han beneficiat dels serveis de Kālida, estan convidades a escriure de pròpia mà què és per a ells Kālida.

Amb tots els missatges, Maggie’s i Kālida esperen configurar un mapa emocional que es distribuirà a XXSS: “Volem arribar al nombre més gran de persones perquè es coneguin els beneficis del programa assistencial global que proposem, d’evidència demostrada per complementar el tractament mèdic”, comenta María Pía Rodríguez, responsable de Captació de Fons i Comunicació de Kālida Sant Pau.

El model de suport integral de Kālida se centra en la persona. Compta amb un equip de professionals que inclou infermeres, psicòlegs, treballadors socials i terapeutes de diferents disciplines (ioga, nutrició, dietètica).

Totes les activitats que ofereix Kālida són gratuïtes i obertes a qualsevol persona amb càncer, familiars i / o cuidadors que les necessiten. Para poder mantenir aquest model assistencial necessitem el teu suport. Descobreix aquí com es pot col·laborar amb Kālida i millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que conviuen amb processos oncològics.

Més informació: www.fundaciokalida.org/

Sobre:

Fundació Kālida, constituïda el 2016 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se serà Kālida Sant Pau, que obrirà les portes d

urant el primer trimestre de 2019 al recinte de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Contacte amb premsa
María Pía Rodríguez del Pozo
Responsable de Captació de Fons i Comunicació
Tel.935 565 731