Els participants de les Activitats de Kālida Sant Pau valoren el servei amb un 100% de satisfacció

• Més de 400 persones amb càncer i/o els seus cuidadors principals han passat pel Curs Viure bé amb estrès; El Taller de Nutrició Menjar Sa; Les Sessions de Ioga Oncològic o Relaxació o han rebut Atenció psicooncològica grupal o individual per part de Kālida Sant Pau per a millorar el seu benestar i qualitat de vida tant durant com després del tractament.
  • Les dades resulten de les afirmacions que els beneficiaris han reflectit, en qüestionaris anònims, després de les sessions durant el primer semestre de 2018.
  • Totes les activitats programades per Kālida Sant Pau són obertes i gratuïtes, complementen els tractaments mèdics, i aporten l’assistència pràctica i emocional que cada persona necessita en aquest moment.

Barcelona, setembre 2018.- “M´he sentit molt recolzada i he pogut expressar els meus sentiments. He après molt del grup… Ha estat molt gratificant”, comenta una de les participants en el Curs Viure bé amb estrès que Kālida Sant Pau imparteix setmanalment i que preveu realitzar 48 sessions -96 hores- abans que acabi 2018. “M’ha agradat molt el contingut i la persona que ho ha impartit, crec que serà molt útil al meu dia a dia” escriu, d’altra banda, un usuari del Taller de Nutrició Menjar Sa, que aviat sumarà 104 hores de suport assistencial.

“Les valoracions dels assistents són fonamentals per nosaltres”, ens diu la Sara García, psicooncòloga coordinadora de Kālida Sant Pau, “perquè ens ajuden a conèixer a les persones que assisteixen a les nostres activitats, a saber el que necessiten, a ajustar els formats i, en definitiva, a millorar el que podem oferir-los”, explica.

Les sessions de Ioga oncològic, per exemple, han estat les últimes a arribar, van començar el passat mes d’abril, i sembla que han arrelat bé: “Cal destacar l’adaptació i personalització de les activitats que fa la professora per cada participant del taller, segons les possibilitats de cadascun” deixa per escrit una de les persones que van participar.

Totes les activitats han estat valorades per als participants amb les puntuacions més altes, recordem que de cada 10 persones amb càncer només 1 rep algun tipus d’atenció emocional.

Dades positives per a les activitats al primer semestre de 2018

“Posar en marxa els Cursos, Tallers, Sessions i Atenció psicooncològica grupal o individual a persones amb càncer i els seus cuidadors sense comptar amb una seu pròpia ha estat un repte que, vist amb perspectiva i modestament, ens alegrem d’haver assumit”, comenta Joan Reventós, director de Fundació Kālida, entitat que neix amb l’objectiu de complementar els tractaments mèdics dels hospitals i oferir suport psicosocial integral i informació a les persones amb càncer, als seus familiars i amics de manera gratuïta.

“Sabem que mentre construïm el nostre primer centre -al recinte de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau al costat del Servei d’Oncologia Mèdica- no podem desplegar tot el nostre Programa assistencial però, amb la col·laboració de la Fundació Enriqueta Villavecchia i de l’Hospital de Sant Pau que ens cedeixen alguns espais, esperem poder arribar a donar suport a 1000 persones que ho necessitaven durant 2018”.

Un 80% dels visitants són dones

Les dades són explícites, les activitats tenen una taxa d’inscripció de les places oferides superior al 90%, un 80% d’ocupació i una satisfacció que frega el 100% -un 80% dels participants són dones-. Cada persona participant assisteix a una mitjana de 5 sessions de les activitats que ofereix Kālida Sant Pau.

“Hem creat uns qüestionaris de valoració que les persones complimenten voluntàriament una vegada terminada l’activitat”, afirma la Sara García, “gràcies a ells sabem que més d’un 75% dels usuaris repeteixen activitat, la recomanen i s’apunten a una altra de les quals oferim”.

A més de les activitats mencionades, Kālida Sant Pau ofereix actualment un grup de Suport emocional per a pacients amb càncer així com Atenció psicooncològica individual i prepara, per a l’últim trimestre de l’any, un Grup de Suport per a persones amb càncer avançat, un Taller pràctic hematològic previ al trasplantament de medul·la òssia i un Curs de Mindfulnes.

Assistència pràctica i emocional, clau per a les persones amb càncer i el seu entorn

Totes les activitats de la Fundació Kālida s’ofereixen de forma gratuïta i pot assistir qualsevol persona amb càncer -sense tenir en compte l’hospital en el qual rebi tractament-, també els seus familiars o els cuidadors que ho necessitin. La finalitat és millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que conviuen amb processos oncològics.

Kālida Sant Pau forma part de la xarxa internacional de Centres Maggie’s i té previst obrir les portes del seu primer centre durant el primer trimestre de 2019.

Sobre:

*Fundació Kālida, constituïda el 2016 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se serà Kālida Sant Pau, obrint les seves portes durant el primer trimestre del 2019, al recinte de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Contacto con prensa
María Pía Rodríguez del Pozo
Responsable de Captación de Fondos y Comunicación
Tel.935 565 731