Noves sessions d’informació i orientació per a mitigar l’impacte social del càncer.

Necessito ajuda a casa! Hi ha algun servei gratuït? On puc trobar un voluntari/a que m’acompanyi a l’hospital? I aconseguir una perruca? A quins ajuts o prestacions socials tinc dret?; Com puc obtenir material sanitari o ajudes per al pagament de la medicació? Què és i com puc registrar el meu testament vital?

Aquestes i moltes altres són les preguntes que ens fan les persones amb càncer i el seu entorn més proper. Sens dubte, l’impacte de la malaltia abasta aspectes físics i emocionals sinó també nombroses preocupacions socials que, si no s’aborden, poden augmentar el malestar emocional. Per això l’acompanyament social és un component clau del nostre treball.

Basant-nos en les necessitats que hem detectat al nostre primer Centre Kālida, ampliem les activitats d’orientació social grupal. Per això, sota el títol “Què puc necessitar?”, Kālida ofereix a totes les persones que ens visiten tres sessions específiques que versaran sobre els temes que més ens consulten.

• “Reorganització familiar”: sessió que brinda idees per adaptar-se a la nova situació i poder redistribuir els rols a la llar;
  • “Canvis econòmics”: centrada en l’ajust provocat per la disminució d’ingressos i l’increment de despeses derivades del procés oncològic;
  • “Tràmits administratius”: orienta respecte a les gestions administratives que s’han d’abordar tant durant el tractament com a la seva finalització.

Totes les sessions seran facilitades per l’Assessora en Serveis i Prestacions Socials del centre Kālida Sant Pau, Eva Frechilla, amb més de 14 anys d’experiència com a Treballadora Social en l’àmbit oncològic.

Calendari previst: els dimecres de 12 a 14 hores. Primera sessió: 23 d’octubre que tractarà sobre la “Reorganització familiar”.

Durada: 2 hores.

A qui va adreçat? Hi poden participar persones amb càncer, els seus familiars i cuidadors.

És necessari assistir a totes les sessions? No, pots inscriure’t a totes o a la que més t’interessi.

Què he de fer per inscriure? Simplement apropa’t al centre Kālida Sant Pau i parla amb una professional del nostre equip.

Totes les activitats de la Fundació Kālida són gratuïtes i obertes a qualsevol persona amb càncer, familiars i/o cuidadors que la necessitin. Per poder mantenir aquest model assistencial necessitem el teu suport. Descobreix aquí com pots col·laborar amb Kālida per a millorar el seu benestar i qualitat de vida.

asesorament, asesoramiento, cáncer, Fundación Kalida, Hospital de Sant Pau, Kalida Sant Pau, prestaciones sociales, prestacions socials, suport social