La Fundació Kālida, participa aquest any 2019 al 8è Congrés de la Societat Espanyola de Psicooncologia. Enguany, a més de comptar amb l’assistència de la Sara García, coordinadora del Centre Kālida Sant Pau així com Piscooncòloga, hem pogut presentar el nostre primer póster informatiu per donar a conèixer de forma senzilla i breu el model assistencial del Centres Kālida, inspirats en el model de Maggie’s Centres.

La Societat Espanyola de Psicooncologia és una Societat, d’àmbit estatal, nascuda del desig d’agrupar els professionals que es dediquen o que estan interessats en els aspectes psicològics del malalt de càncer.

El Congrés compta amb espais dedicats a la Investigació Clínica, a l’Assistència, a l’Educació Sanitària, a la Prevenció Comunitària i a l’Organització. Les Taules abordaran temes com: epigenètica, família i responsabilitat, rehabilitació, dol, envelliment i protecció de la vulnerabilitat, subjectivitat en la qualitat de vida, adaptació i adherència als tractaments mèdics, tractaments psicològics, ètica i responsabilitat, visió de gènere en salut com l’OMS prescriu, etc ….

També s ‘interessa en l’àmbit epistemològic teòric-tècnic que defineix com a professionals als Psicooncòlegs/gues. Aquest àmbit inclou la reflexió i el debat sobre com els diferents sabers de la Psicologia, principalment però no només la Psicologia Clínica i Psicologia de la Salut, aplicats a diferent ritme en el camp de l’Oncologia, han evolucionat cap al procés d’institucionalització i transformació actual.

ajuda social, ayuda social, cáncer, Fundación Kalida, Kalida Sant Pau, soporte social, suport social