Aprenent a viure millor amb el càncer de pulmó

Aprenent a viure millor amb el càncer de pulmó – Manual d’informació i suport

L´AEACAP (Asociación Española de Afectados de Càncer de Pulmón) afirma que el diagnòstic d´un càncer de pulmó altera la nostra vida des del moment de la notícia. A partir de llavors, sorgeixen dubtes sobre la malaltia, els tractaments, els hàbits de vida o les decisions al voltant de la nostra feina, família o plans de futur. La incertesa es converteix en la nostra companya. No obstant, tens una gran aliada en aquests moments difícils: la informació.

Conèixer la teva malaltia i tot allò que pots fer per millorar la teva vida et permetrà prendre decisions més d’acord amb allò que tu i els teus éssers estimats voleu i necessiteu. Per això, la Fundación MÁS QUE IDEAS y la Asociación Española de Afectados de Càncer de Pulmón (AEACaP) han impulsat “Aprenent a viure millor amb el càncer de pulmó. Manual d’informació i suport”, per tal de donar resposta a moltes de les preguntes que sorgeixen després del diagnòstic i al llarg del procés de la malaltia.

Sara García, psicooncòloga i coordinadora del centre Kālida Sant Pau ha participat, juntament amb un comitè multidisciplinari de 22 persones, a l’elaboració d’aquest manual que dóna resposta als dubtes que apareixen després del diagnòstic d’aquest tipus de càncer. La guia es divideix en vuit àrees que abasten aspectes com el maneig de símptomes, la cura emocional o la investigació:

1. Càncer de pulmó
  2. Els tractaments i la investigació
  3. Informació i equip assistencial
  4. Cures i maneig de símptomes i efectes secundaris
  5. Hàbits saludables
  6. Cura emocional
  7. El suport mutu entre les persones amb càncer de pulmó i els seus familiars
  8. Recursos legals i socials

Pots sol·licitar-ne un exemplar i descarregar gratuïtament la publicació a les pàgines web d’AEACaP i Fundació MÉS QUE IDEES. Troba l’ enllaç a continuació.

DESCARREGA EL MANUAL – Aprenent a viure millor amb el càncer de pulmó