• Pocs projectes de caràcter solidari, sense ànim de lucre, poden fer-se realitat sense el suport dels voluntaris. Dos d’ells expliquen per què val la pena destinar part del seu temps a ajudar els altres.
  • No importa l’edat, ni la formació… no hi ha categories ni jerarquies, tots són iguals a l’hora d’ajudar. En el voluntariat la persona s’oblida de qui és i es dedica als altres.

Barcelona, desembre de 2018.- Barcelona coneix molt bé el valor dels voluntaris, fins i tot els ha dedicat un monument perquè sense ells els J.J.O.O. de 92 haguessin brillat menys. Si la seva presència és fonamental en grans esdeveniments, quan es tracta de projectes solidaris i sense ànim de lucre, el seu suport és imprescindible. Els voluntaris representen la prolongació d’un equip en àrees que li permeten arribar més enllà de l’imaginable.

La pau i el desenvolupament sostenible al món necessiten als voluntaris, afirma la resolució de l’O.N.U. que convida als governs a celebrar tots els anys, el 5 de desembre, un Dia Internacional dels Voluntaris per al Desenvolupament Econòmic i Social.

Membres fonamentals de l’equip de treball de Kālida

Ha estat un grup tenaç de voluntaris el qual ha aconseguit que el centre Kālida Sant Pau sigui realitat i que avui segueixi creixent amb el seu reforç infatigable.

Les persones voluntàries són membres fonamentals del nostre equip de treball”, explica Joan Reventós, director de Fundació Kālida. “El seu paper com a amfitrions, donant la benvinguda, és clau perquè les persones amb càncer, familiars o cuidadors que acudeixen als nostres centres se sentin valorades, ateses i escoltades “, reafirma.

Kālida, de forma oberta i gratuïta, proporciona suport pràctic, social i emocional, a les persones que conviuen amb càncer i que ho necessiten.

Dedicar temps als demés és gratificant

Rafa Peces i Julia Liebich van conèixer el Projecte Kālida i es van enamorar a l’instant. Des de llavors, són voluntaris i ens expliquen per què:

Rafa Peces, voluntari de la Fundació Kālida

Rafa Peces, ejecutiu: “Trobar temps per dedicar-lo a l’acció social no em suposa cap esforç, tot el contrari. Ajudar té un retorn infinit”

Coneixedor del món de la empresa des de llocs de gran responsabilitat, -ha estat CEO de Blue Sun i director general en empreses de fabricants de gran consum o del sector del retail-, actualment es dedica a l’assessoria i consultoria externes. “Encara que m’he dedicat al món de la empresa, no tot ha de tenir un preu“, ens diu.

Escoltar a oncòlegs molt reconeguts insistint en la necessitat dels serveis que ofereix Kālida, em va convèncer per a col·laborar amb ells i ho faig en qualsevol tasca que em demanin “, afirma. Entusiasta i vital, confessa: “Tothom hauria de provar-ho, i entendrien el bé que se sent un quan dóna sense esperar res a canvi.”

Julia Liebich, voluntària de la Fundació Kālida /

Julia Liebich, coach: Em motiva la idea que un parell d’hores del meu temps lliure puguin arribar a tenir un impacte important en la vida d’una altra persona”

Formadora i coach, imparteix cursos de resolució de conflicte i gestió d’equip en universitats i instituts formatius a Berlín i Barcelona: “Poder unir forces amb professionals de diferents sectors per recolzar la visió innovadora de Kālida ha estat una experiència transformadora”, comenta.

La col·laboració amb aquesta fundació en tasques organitzatives i cerca de fons és la seva primera acció com a voluntària: “És commovedor –apunta-. Des que he començat en Kālida aquest any, he acceptat encara més responsabilitats per a organitzacions sense finalitats de lucre. No em suposa molt esforç. D’altra banda, treballar amb l’equip de Kālida és inspirador”.

S’obre la selecció de voluntaris per al centre Kālida Sant Pau

Quan  falten  pocs  mesos  per  a  la  inauguració  del  seu  edifici  definitiu -actualment ofereix els seus serveis en un pavelló del recinte històric de l’Hospital de Sant Pau-  Kālida cerca un grup reduït de voluntaris (entre 5-10 persones) per ajudar tant en l’adequació final de l’espai arquitectònic, projectat per Benedetta Tagliabue i amb disseny d’interiors de Patricia Urquiola, com en la benvinguda, recepció i acompanyament a les persones que acudeixin.

Al costat de l’equip professional d’assistència del centre, els voluntaris establiran les bases del model innovador d’atenció psicosocial integral que pretén desplegar la Fundació.

Els interessats poden trobar a la pàgina web l’oferta que dóna inici al Pla de Voluntariat de la Fundació Kālida amb els detalls per poder inscriure’s.

Més informació: https://www.fundaciokalida.org/ca/voluntariat/

Sobre:

Fundació Kālida, constituïda el 2016 a Barcelona amb l’impuls de la Fundació Privada Nous Cims i la Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, Kālida promou un model d’assistència psicosocial per a pacients amb càncer en el qual el principal és la persona. El seu objectiu és crear centres, situats a pocs metres dels Serveis d’Oncologia d’hospitals públics de referència en tractaments del càncer, amb espais per acollir i acompanyar les persones que ho necessitin i als seus familiars, amics o cuidadors. Kālida s’inspira en el model d’atenció psicosocial de l’ONG escocesa Maggie’s, de la xarxa internacional de la qual forma part. El primer centre a inaugurar-se serà Kālida Sant Pau, que obrirà les portes durant el primer trimestre de 2019 al recinte de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Contacte amb premsa
María Pía Rodríguez del Pozo
Responsable de Captació de Fons i Comunicació
Tel.935 565 731